Monday, October 30, 2017

# 12 Usability


Mulle meeldib aegajalt Googlest otsida kõige naljakamate/halvemate UX lahendustega appe või veebilehti. Enamus neist näidetest on maru naljakad. Samas kui pead ise saama mingi olulise ülesandega hakkama ja  see osutub aeganõudvaks, närvesöövaks või tülikaks, siis ajab see vihale ikka küll.  Minu viimaseaja halvimaks kogemuseks on E-Tervise portaal ja koos oma Digilooga. Proovige leida Digiloost 1minutiga ülesse kui palju raha on Teie peale haigekassa kulutanud või kuidas saab tagasi paealahele, kui oled klikkinud oma hamba staatuse kaarti. Kui nüüd analüüsida Digilugu veebilehte Jakob Nielseni poolt väljatoodud punktide põhjal, siis minul tekkis küll tugev frustratsioon seda lehte kasutades.

Õpitavus – lehel on suured ja lihtsa disainiga värvilised infoblokid, aga sellest hoolimata ei suuda ma leida õigeid linke ülesse. Infoblokid keerlevad-tiirlevad, aga kuhu ma täpselt vajutama pean on ebaselge. Olen seda lehte pidanud umbes 5 korda kasutama ja endiselt olen segaduses kuidas lehel ringi navigeerida.
Tõhusus – ma pole endiselt leidnud üles seda linki mis suunab mind lehele, kus leiaksin infot Haigekassa poolt tehtud kulutustest minu peale.
Meeldejäävus – kahjuks ei saa siin lehel sellest rääkida, sest iga kord on mul tunne, et alustan nullist.
Vead – ma ei leidnud suuri vigu, samas kui ma ei suuda ennast kiirelt tagasi navigeerida pealehele, kas seda võib siis veaks lugeda?
Rahulolu – sõna otseses mõttes frustratsiooni tekitav.



Kui nüüd positiivse kogemusest rääkides, siis mulle väga meeldiv laevapiletid.ee leht. Tagasihoidlik ja ehk veidi igav disain, aga laevapiletid saab ostetud umbes 50 sekundiga. Seega veebilehe funktsioon on täidetud!

Õpitavus – lihtne ja arusaadav. Funktsioonide valik viidud miinimumi.
Tõhusus – väga tõhus, isegi mu ema, kes pole eriline arvutisõber sai lihtsalt hakkama.
Meeldejäävus – leht on nii lihtsa disainiga, et pole probleemi tegevuste meelde tuletamisega.
Vead – tundub, et suuremaid kasutajavigu ei esine.
Rahulolu – töö kiire ja korralik! Piletite tellimine on lihtne ja kasutajasõbralik😊





*Illustreerivaks pildiks halvast disainist lisasin Kodusalongi veebilehe näite, sest üks asi on funktsionaalsus, aga teine asi visuaalnedisain. Veebilehe disaineril on küll kullisilmad, et näeb neid valgeid sõnu sealt heledalt taustalt välja veerida :D


No comments:

Post a Comment