Monday, October 30, 2017

#11 Arendus ja ärimudelid


Erinevaid ärimudelid on mitmeid ja mida innovaatilisem on toode või teenus, seda rohkem mõtlevad ettevõtted milline tulumudel sobiks nende tootele/teenusele kõige paremini. Erinevate tulumudeliteks on näiteks tellimisega tehtav korduvost (subscription - BirchBox), reaalajas hinnastamine (real-time pricing - ebay), pooleldi tasuta (freemium - Skype, Spotify), pundarpakkumine (bundle pricing – xBox) ja mikromaksed (micropayments- Mobilgames).

Minu suureks lemmikuks on MailChimp. Ettevõtte, mis on suutnud hoolimata oma väikestest ressurssidest lüüa mitmeid oma konkurente. MailChimp on email-marketingi platvorm, mis annab ettevõtetele võimaluse saata klientidele regulaarseid infokirjasid ja läbi selle automatiseerida klientidele suunatud marketingi kampaaniad. MailChimp kasutab freemium tulumudelit. Freemium on hinnastamisstrateegia (ärimudel) mille puhul toode või teenus pakutakse kliendile tasuta. Raha küsitakse siis, kui kasutaja soovib kasutada lisateenuseid, seadeid või tarbida virtuaalset kaupa. Freemium ongi kokku pandud kahest sõnast “free“ (tasuta) ja “premium“ (lisatasu). Seega MailChimp võimaldab oma kasutajatel seada sisse minimaalsete seadetega konto 2000 meilitellijatele (subscribers) ja saata neile 12 000 meili kuu jooksul tasuta. Juhul kui klient soovib rohkem sätteid ja suuremat valikuvõimalust oma marketingikampaania läbiviimiseks peab ta maksma ~30€ kuus. Nende freemium töötab hästi kahel põhjusel. Esiteks saavad kasutajad sisse logida tasuta ja katsetada nende tasulist toodet ning luua oma automatiseeritu marketingikampaania. Teiseks, MailChimpi platvorm on äärmiselt kasutajasõbralik ja kasutaja ei pea muutma oma olemasolevat meililisti automaatvastuseid või eksportima/importima kasutajaid.

MailChimp meeskonnad töötavad agiilselt. Oma meeskonda otsib MailChimp tavaliselt agilprojektijuhte (ACP sefrifikaadiga), kes juhiks tiimi tööd ja aitaks neil saavutada nende eesmärke. Vaadates antud positsioonile esitatud nõudmisi võib järeldada, et nad kasutavad Scrumi või mingit analoogset arendusmudelit. MailChimpi konkurendi Icontacti juures töötav Rober Galen analüüsis oma ajaveebis MailChimpi meeskondade tööd ja leidis, et MailChimpi meeskonnad:

  • suudavad kiirelt muuta oma ideid ja piwotida olemasolevat teenust
  • nad on väga kreatiivsed leidmaks viise kuidas freemium mudelile anda lisandväärtust
  • nad arendavad toodet kiirelt ja koostöös klientidega
  • nende tiimid on väiksed ja autonoomsed
  • nad töötavad lühikeste arendustsüklitega


Allikad:







No comments:

Post a Comment