Erinevaid
ärimudelid on mitmeid ja mida innovaatilisem on toode või teenus, seda rohkem
mõtlevad ettevõtted milline tulumudel sobiks nende tootele/teenusele kõige paremini.
Erinevate tulumudeliteks on näiteks tellimisega tehtav korduvost (subscription - BirchBox), reaalajas
hinnastamine (real-time pricing - ebay),
pooleldi tasuta (freemium - Skype,
Spotify), pundarpakkumine (bundle pricing
– xBox) ja mikromaksed (micropayments-
Mobilgames).
Minu
suureks lemmikuks on MailChimp. Ettevõtte, mis on suutnud hoolimata oma
väikestest ressurssidest lüüa mitmeid oma konkurente. MailChimp on email-marketingi
platvorm, mis annab ettevõtetele võimaluse saata klientidele regulaarseid infokirjasid
ja läbi selle automatiseerida klientidele suunatud marketingi kampaaniad. MailChimp
kasutab freemium tulumudelit. Freemium on hinnastamisstrateegia
(ärimudel) mille puhul toode või teenus pakutakse kliendile tasuta. Raha
küsitakse siis, kui kasutaja soovib kasutada lisateenuseid, seadeid või tarbida
virtuaalset kaupa. Freemium ongi kokku pandud kahest sõnast “free“ (tasuta) ja “premium“
(lisatasu). Seega MailChimp võimaldab oma kasutajatel seada sisse minimaalsete
seadetega konto 2000 meilitellijatele (subscribers) ja saata neile 12 000 meili
kuu jooksul tasuta. Juhul kui klient soovib rohkem sätteid ja suuremat
valikuvõimalust oma marketingikampaania läbiviimiseks peab ta maksma ~30€ kuus.
Nende freemium töötab hästi kahel
põhjusel. Esiteks saavad kasutajad sisse logida tasuta ja katsetada nende
tasulist toodet ning luua oma automatiseeritu marketingikampaania. Teiseks,
MailChimpi platvorm on äärmiselt kasutajasõbralik ja kasutaja ei pea muutma oma
olemasolevat meililisti automaatvastuseid või eksportima/importima kasutajaid.
MailChimp
meeskonnad töötavad agiilselt. Oma meeskonda otsib MailChimp tavaliselt agilprojektijuhte
(ACP sefrifikaadiga), kes juhiks tiimi tööd ja aitaks neil saavutada nende
eesmärke. Vaadates antud positsioonile esitatud nõudmisi võib järeldada, et nad
kasutavad Scrumi või mingit analoogset arendusmudelit. MailChimpi konkurendi
Icontacti juures töötav Rober Galen analüüsis oma ajaveebis MailChimpi meeskondade
tööd ja leidis, et MailChimpi meeskonnad:
- suudavad kiirelt muuta oma ideid ja piwotida olemasolevat teenust
- nad on väga kreatiivsed leidmaks viise kuidas freemium mudelile anda lisandväärtust
- nad arendavad toodet kiirelt ja koostöös klientidega
- nende tiimid on väiksed ja autonoomsed
- nad töötavad lühikeste arendustsüklitega
Allikad:
No comments:
Post a Comment