Tuesday, October 3, 2017

#5 Netiquette


Virginia Shea on toonud oma raamatus “Netiquette” välja 10 käitumisnormi, mis võiksid olla kohased inimesele, kes kasutab aktiivselt Interneti.  Ma mõtlesin pikalt, et kas ma olen kuidagi kuritarvitanud või ebaeetiliselt käitunud ja mull ei tule kahjuks ühtegi seika meelde :D
Ma pole aktiivne foorumites osaleja, samuti ei kommenteeri ma tavaliselt artikleid. Kui on vaja tagasisidet anda, siis annan seda tavaliselt otse. Kuna mul enda kogemusi pole, siis jagan ühe oma sõbra vingerpussi. Nimelt ta armastab lugeda Delfi kommentaare. Kui muidu tunduvad eestlased üsna mõistlikud, siis kommentaaridest tuleb välja meie tegelik pale. Olgem ausad, aga enamus kommentaatoritest on piiratud silmaringiga, labased ja harimatud. Vähemalt võib seda järeldada nende kommentaaridest. Seega mu sõber otsustas veidi statistikat koguda ja kirjutas väikse koodijuppi, mis kogus kokku kommenteerijate nimed, peamised märksõnad ja sõimusõnad. Selle põhjal genereeris ta uusi kommentaare ja hakkas neid postitama artiklite alla. Muidugi need kommentaarid polnud väga teemaga seotud, aga õli valasid nad tulle küll tugevalt. Nii kui oli mainitud mõnda kasutajat ja öeldud, et tema arvamus on täiesti sisutühi, siis ohh kuu sealt tuli alles vastu sõimu ja õigustused! Vahel kadus artikli sisu täielikult, sest kommentaatorid olid hoos oma nägemust kaitsma/õigustama. Kindlasti ei vastanud mu sõbra tegevus Shea poolt välja toodud käitumisnormidele, aga ehk õpetas see mõnd kommenteerijat, et igasugust jura ei tasu kirjutada:)

No comments:

Post a Comment