Wednesday, October 18, 2017

#8 IT proff ja tema oskused


 Tänane Eesti tööturg on segadust tekitav. Töökuulutis vaadates otsitakse “ime” inimesi.  Nõudmised on muljetavaldavad, samas palk ei vasta tihti tööotsija ootustele ning ikka ja jälle kuuleme kuidas ettevõtet kaebavad tööjõu puuduse üle.
Tõsi, kasvanud on mõlema poole ootused ja sellest tingitud ka tihe konkurents. Tööandjad pingutavad, et hoida kinni talente. Tööotsijad peavad ennast järjest rohkem täiendama, et eristuda massist.
Pole oluline mis sektoris Sa töötad - vajalikud oskused ja kvalifikatsioon on alati nõutud. It-sektor on vist vähestes sektorites, kus ei eeldata alati koolitunnistust ning pigem panustatakse töökogemusele. Üheltpoolt täiesti arusaadav. Meil lihtsalt pole nii palju spetsialiste ja teisalt ei vasta õppeprogrammid alati tegeliku elu vajadustele.
Samas eeldatakse, et töötajal on ka teadmised ärist ja süsteemide juhtimisest. Näiteks paljud arendajad, kes on kooli pooleli jätnud tõdevad peale nelja -viit aastat töötamist, et neil jääb vajaka teooriast ning peaksid tagasi minema koolipinki. Arendaja puhul on suureks plussiks, kui ta suudab rääkida kaasa ka äripoolel. Suhtleb kliendiga, “mõtleb“ kaasa ja pakub parimad lahendusi lähtuvalt äri loogikast. Töötaja peab olema kursis nende valdkonna viimaste arengutega ning täiendab ennast pidevalt.
Detailsed teadmised oma valdkonnast on kindlasti üliolulised, kuid järjest enam hakkab rolli mängima ka inimese sotsiaalsed oskused ja taust. Eriti oluline on oskus töötada multikultuurses meeskonnas. Millised on kultuuride erinevused, milline on töötajate töökultuur, kuidas toimub suhtlus, jne. Paljud ettevõtted otsivad rahvusvahelise taustaga inimesi. Kõik soovivad töötada inimesega, kes on avatud, vastutulelik ja meeskonnatöö aldis.
Järjest enam otsitakse ka inimest, kellel on tugev analüüsi võime. EI tasuks eeldata, et programmeerimise oskus tähendaks automaatselt analüüsivõimet. Analüüsimisvõime on suureks eeliseks just neile, kes tegelevad uudsete tehnoloogiate arendamisega. 
Peale kõigi nende eelmainitud punktide on oluline ka inimese motiveeritus ja töökus. Lõpuks taandub kõik sellele, kas inimesel on soov panustada ettevõtte arengusse (läbi enese arengu) ja ta töötab  igapäevaselt püstitatud eesmärkide nimel. 





No comments:

Post a Comment